Namespaces

Variants

Share

Share
Views
Actions
Competitive Scene

Viper

From Dota 2 Wiki
Jump to: navigation, search
Viper
Viper.png
Dire icon.png The Dire
Strength
20 + 1.9
Agility
21 + 2.5
Intelligence
15 + 1.8
เลเวล 1 16 25
พลังชีวิต 530 1100 1765
มานา 195 572 1014
พลังโจมตี 44-46 83-85 124-126
เกาะป้องกัน 1.94 7.47 13.14
โจมตี / วินาที 0.71 0.94 1.18
ความเร็วในการเคลื่อนที่ 285
เวลาหมุนตัว 0.4
ระยะการมองเห็น 1800/800
ระยะการโจมตี 575
ความเร็วขีปนาวุธ 1200
ระยะเวลาโจมตี 0.33+1
ระยะร่าย 0.3+0.51
ความเร็วการโจมตีขั้นต่ำ 1.7

Viper the Netherdrake is a ranged agility Hero who can function as an excellent ganker and carry due to his slowing auto-attacks and his low cooldown ultimate. Although ganking is often made easier with Viper's presence, his true carry potential is revealed with sheer item power. Farming with Viper is relatively easy; while he has no area of effect abilities to clear waves, Nethertoxin makes last-hitting a cinch. However, active participation in ganking is very important before his ganking power wears out in mid-late game, due to enemy heroes playing more cautiously and obtaining better items. Orb-walking with Poison Attack makes Viper very potent in hero harassing.

Contents

[edit] ประวัติ

Viper Viper, the Netherdrake
Play "My fangs drip."
หน้าที่: Pip carry.png Carry / Pip tank.png Durable
ตำนาน: เมื่อครั้งที่พ่อมดผู้ชั่วร้ายได้ขังและหวังจะควบคุมมันได้ Viper ยินดีเป็นอย่างยิ่งที่ถูกปลดปล่อยออกมาจากผนึกและได้กลับคืนสู่โลกใต้ดินที่เผ่าพันธุ์ของเขาอาศัยมานับล้านปี หลังจากที่ผืนดินได้เลื่อนปิดขัง Netherdrake ทั้งหลายไว้ในถ้ำเรืองแสง บางครั้ง Viper จะปรากฏตัวตามมนต์เรียกหาของพ่อมด โดยหวังจะเรียนรู้มนต์ดำจากพ่อมด แต่ต่อมาเขาก็ตระหนักว่ามนต์ไม่กี่บทที่มีนั้นเป็นพิษร้ายแรงเช่นเดียวกับพิษที่เขามีมาแต่กำเนิด เขาพ่นกรดที่ละลายลูกกรงของเขาออก Netherdrake หลุดรอดจากที่คุมขังและพ่นพิษใส่ดวงตาของผู้ร่ายมนต์ จากนั้นจึงบินจากไปเพื่อประกาศให้โลกรู้ว่าโลกนี้มีผู้ปกครองคนใหม่แล้ว
เสียง: Tony Todd (การตอบสนอง)

[edit] ความสามารถ

Poison Attack
Unique Attack Modifier. บางส่วนถูกบล็อคโดย Magic Immunity. ไม่ถูกบล็อคโดย Linken's Sphere. ไม่สามารถ Purged ได้.
Q
C
Poison Attack icon.png
ประเภท ส่งผลต่อ ความเสียหาย
ร่ายอัตโนมัติ ยูนิตศัตรู เวทมนตร์
เพิ่มความเข้มข้นให้แก่พิษของ Venom เพิ่มคุณสมบัติทำให้เคลื่อนไหวและโจมตีช้าลงแก่การโจมตีของ Venom และสร้างความเสียหายต่อเนื่องในขณะเดียวกัน
ระยะทาง: 600
ระยะเวลา: 2
โจมตีและเคลื่อนที่ช้าลง: 10%/20%/30%/40%
ความเสียหายต่อเนื่อง: 10/16/22/28
คูลดาวน์ 4/3/0/0 มานา 20
บางส่วนถูกบล็อคโดย Magic Immunity. Becoming magic immune while affected will not remove it.
ลมหายใจพิษของ The Netherdrake ที่มีมาตั้งแต่เกิดสูบพลังกายของผู้ติดพิษไปอย่างรวดเร็ว

หมายเหตุ:

  • The slow and damage will not be increased by successive casts; the duration of the spell will be refreshed instead.
  • ทำความเสียหายโดยรวม 20/32/44/56

Nethertoxin
ไม่ถูกบล็อคโดย Magic Immunity. ไม่สามารถใช้ได้กับ Illusions.
W
L
Nethertoxin icon.png
ประเภท ส่งผลต่อ
ติดตัว ยูนิตศัตรูและสิ่งก่อสร้าง
สกิล Nethertoxin ทำให้การโจมตีของ Viper แรงขึ้นตามพลังชีวิตที่หายไปของเป้าหมาย พลังโจมตีที่เพิ่มจะมากขึ้นทีละสองเท่าทุกๆ 20% ของพลังชีวิตที่หายไปของเป้าหมาย แต่ Nethertoxin จะสร้างความเสียหายครึ่งเดียวสำหรับครีพและสิ่งก่อสร้าง
เพิ่มพลังโจมตีขั้นต่ำ: 2.5/5/7.5/10
เพิ่มพลังโจมตีสูงสุด: 40/80/120/160
ความเสียหายแก่ยูนิตที่ไม่ใช่ฮีโร่: 50%
พิษร้ายจาก Nether Reaches เปลี่ยนบาดแผลธรรมดาเป็นอาการสาหัส และเปลี่ยนความเหนื่อยล้าเป็นความตาย

หมายเหตุ:

  • Against someone at 100-80% health, it deals 2.5/5/7.5/10 damage.
  • Against someone at 80-60% health, it deals 5/10/15/20 damage.
  • Against someone at 20-0% health, it deals the full 40/80/120/160 damage.

Corrosive Skin
บางส่วนถูกบล็อคโดย Magic Immunity. สามารถ Purged ได้. สามารถใช้ได้กับ Illusions.
E
I
Corrosive Skin icon.png
ประเภท ส่งผลต่อ ความเสียหาย
ติดตัว ศัตรู เวทมนตร์
Viper ปล่อยพิษออกมาตามผิวหนังทำให้ศัตรูที่สร้างความเสียหายได้รับความเสียหายพร้อมทั้งเคลื่อนที่และโจมตีได้ช้าลง พิษนี้ยังทำให้ Viper ทนการโจมตีของสกิลได้ดีขึ้นด้วย
ระยะเวลา: 4
โจมตีและเคลื่อนที่ช้าลง: 10%/15%/20%/25%
ความเสียหายต่อเนื่อง: 10/15/20/25
ต้านทานเวทมนตร์: 10%/15%/20%/25%
บางส่วนถูกบล็อคโดย Magic Immunity. Damage is blocked, slow is not.
มันไม่ใช่เรื่องผิดปกติที่ดาบและโล่จะถูกกัดกร่อนในมือของบรรดาผู้ที่โจมตี Netherdrake

หมายเหตุ:

  • Magic resistance stacks with magic resistance from items.
  • Affects the attacking unit before the attack is actually released.
  • ทำความเสียหายโดยรวม 40/60/80/100

Viper Strike
บางส่วนถูกบล็อคโดย Magic Immunity. ถูกบล็อคโดย Linken's Sphere. ไม่สามารถ Purged ได้.
R
V
Viper Strike icon.png
ประเภท ส่งผลต่อ ความเสียหาย
ยูนิตเป้าหมาย ศัตรู เวทมนตร์
Viper สามารถทำให้เป้าหมายเคลื่อนที่และโจมตีได้ช้าลงพร้อมทั้งรับความเสียหายต่อเนื่อง ผลที่ทำให้ช้าจะค่อยๆ น้อยลงเมื่อเวลาผ่านไป
ระยะทาง: 500 (900*)
ระยะเวลา: 5.1
โจมตีและเคลื่อนที่ช้าลง: 40%/60%/80%
ความเสียหายต่อเนื่อง: 60/100/145
คูลดาวน์ 80/50/30 (12*) มานา 125/175/250 (125*)
สามารถอัพเกรดด้วย Aghanim's Scepter (* แสดงค่าที่ดีขึ้น). ลดมานาที่ใช้กับคูลดาวน์ และเพิ่มระยะการใช้สกิล
พิษที่ร้ายแรงที่สุดของ Netherdrake เคยใช้ในการสังหารผู้บ้าคลั่งที่อัญเชิญเขามาแล้วครั้งหนึ่ง มันกระจายผ่านทุกเส้นโลหิตของพวกโง่เขลาที่กล้าเผชิญหน้ากับ Viper

หมายเหตุ:

  • ยูนิตที่ทุกข์ทรมานจากพิษของ Viper Strike สามารถถูก Deny ได้เมื่อค่า HP ลดเหลือต่ำกว่า 25%
  • The slow is applied before the projectile connects.
  • ทำความเสียหายโดยรวม 300/500/725

[edit] ไอเท็มแนะนำ

คำอธิบาย:
Starting: The slippers and the branches early game will give you a great boost to your harass and last hitting ability.

  • Core: Power Treads are the boots of choice to augment Viper's DPS and increase his tankiness. A Wraith Band or two give you a decent boost in damage, which helps with lasthitting, and one of them can be upgraded to a Ring of Aquila. Vanguard, however, is actually a very poor choice of items on Viper, thanks to its reduced efficiency on ranged heroes. A Mekansm is actually a very strong replacement for it if no one else on your team intends to build one and your team is going to group up for pushes early.

Situational:

  • Shadow Blade is a good pickup on Viper if you intend to use it for ganking. Viper is a very capable ganker if he can get into close range with a target. Between both of his slows and his damage scaling up as his target's health decreases, Viper is a very good hero for dueling.
  • Aghanim's Scepter massively increases Viper's usefulness. The much, much lower CD on his ult allows him to almost spam it in teamfights which lowers his target's DPS, slows them, and deals a hefty amount of damage. It also increases his tankiness, and Viper's usefulness goes up greatly the longer he's in a fight.
  • Manta Style provides a mix of tankiness, damage, and chasing potential, all which greatly help Viper. It also provides a way to remove certain debuffs.
  • Butterfly is another item that provides a mix of damage and tankiness. Once you have a solid HP pool, evasion makes Viper much, much harder to bring down with physical damage.
  • Monkey King Bar provides an unreliable disable on top of a solid chunk of damage. It's best if your team is low on disables or enemy carries are picking up evasion. If neither of these are true, it is probably better to pick up a Daedalus for pure damage output. This is another item that shouldn't be rushed and should be your 3rd or 4th item finished.

[edit] เคล็ดลับ

  • It is imperative to get Poison Attack to rank 3 as soon as possible, as the incredible slow makes it difficult for an opponent to flee or even fight back.
    • However, it may be wise to not rank up Poison Attack when the game starts; depending on your lane, Nethertoxin may be more helpful to secure last-hits and denies.
  • As a carry, you will generally want to put points into Nethertoxin over Corrosive Skin, to maximise your damage. This is especially true mid-game, when your abilities' damage over time will bring enemies low enough to trigger Nethertoxin's damage increases.
    • One early point in Corrosive Skin can be highly useful for the magic resistance; 10% damage reduction makes a notable difference to the end result of an enemy nuke combo.
  • Corrosive Skin is especially potent against DoT spells. Between the magic resistance and continuous reapplication of Corrosive Skin to the caster of the DoT, Viper will usually take less damage than Corrosive Skin returns.
  • As your Poison Attack and Viper Strike slow attack speed as well, apply them to the enemy carry to cripple their damage output.
  • Late-game, Viper can help push by tanking the enemy creep wave; his Corrosive Skin will shrug off most of the damage while simultaneously killing the creeps with speed. Of course, the enemy heroes' position should be taken into account.

[edit] เรื่องเล็กน้อย

  • Viper's response "Holy shit, it's me!" is a reference to the movie Top Gun. Gyrocopter Gyrocopter makes a similar, yet more accurate response upon meeting him as an ally.

[edit] ประวัติการอัพเดท

March 21, 2013 Patch

  • Added a unique sound for Viper icon.png Viper's orb attack.

December 06, 2012 Patch

October 18, 2012 Patch

April 19, 2012 Patch

  • Fixed Corrosive Skin affecting Serpent Wards.

April 12, 2012 Patch

  • Fixed Viper Strike being an instant effect instead of a dodgeable projectile.

February 16, 2012 Patch

  • Fixed Poison Attack damage being lethal.

October 13, 2011 Patch

  • Fixed Viper's Viper Strike buff tooltip not showing correct values.

September 16, 2011 Patch

  • Fixed Corrosive Skin to happen at the start of the attack animation rather than at the end of it.

September 15, 2011 Patch

June 02, 2011 Patch

  • Fixed Corrosive Skin having a bug that caused it to not work properly.

May 20, 2011 Patch

  • Fixed Corrosive Skin vs mechanical units.

March 22, 2011 Patch

  • Fixed Viper Strike slow doing maximum power for the entire duration instead of falling off.

March 03, 2011 Patch

  • Removed Tiny, Enigma, and Viper from "New heroes" list, so they won't be the only ones chosen with Random Hero.
  • Fixed a bug where Viper's corrosive skin debuff wouldn't do any damage to the creeps that it had poisoned.
  • Fixed Viper Strike not slowing Magic Immune.
  • Fixed Nethertoxin working on allied units for denies.
  • Fixed Corrosive Skin working on buildings.

February 19, 2011 Patch

  • Added Faceless Void, Viper, and Tiny.

[edit] บันทึกการปรับสมดุล

6.78

6.77

  • Base strength increased by 3.

6.75

6.74

  • Poison Attack icon.png Poison Attack
    • Damage increased from 6/12/18/24 to 10/16/22/28.
    • Attack damage not being lethal.

6.72

6.71

  • Corrosive Skin icon.png Corrosive Skin, slow and magic resistance increased from 5/10/15/20 to 10/15/20/25.

6.69

  • Viper Strike icon.png Viper Strike (Aghanim's version) mana cost reduced from 125/175/250 to 125.

6.68

Cast Range increased from 500 to 800 and cooldown from 80/50/30 to 12.

6.64

  • Movement speed decreased by 5.

6.63

  • Movement speed decreased by 10.

6.61

6.60

6.58

  • Viper Strike icon.png Viper Strike's cooldown reduced from 80 to 80/50/30 seconds.

[edit] ความสามารถที่ถูกแทนที่

Frenzy
Q
R
Unknown icon.png
ประเภท ส่งผลต่อ
ไม่มีเป้าหมาย ตัวเอง
Increases attack speed, at the cost of taking additional damage.
ระยะเวลา: 20
เพิ่มความเร็วในการโจมตี: 25/50/75/100
Bonus Damage Taken: 5%/10%/15%/20%
คูลดาวน์ 40 มานา 80/90/110/130

หมายเหตุ:

  • Does not stack with Mask of Madness.
  • Poison Attack was the second ability at this time.

[edit] ดูเพิ่มเติม